6.17.2010

我爱你,妈妈。I love you, mum.

身为人子的我
竟然是最后一个知道我妈最近身体的近况。
我刚刚才知道
我妈近期身子很不舒服
看了医生后得到的结果是发现我妈的子宫内
有一个阴影。
不知道是什么,但是无端端有一些不该存在的东西
这就不会是好事。
而且肯定不会是宝宝。
老天爷
我们一家人的一生都已经算挺坎坷了
我们什么都没有
没有丰厚的家产
没有住大洋房
没有开大房车
我们并不要求什么
只是希望能一家开开心心的生活
为什么你现在还要逐渐的把这样单纯的希望
狠心的给它破碎?
我什么都不求
我什么都不要
我宁愿折寿
即使要我下一秒就死掉都好
我也要用我的寿命换取我妈妈的健康。
报告要出来了
希望一起没事。
我爱你,妈妈...真的很爱很爱你。

As a son
I can't believe that I am the last one who knows about my mum's health
I just been told that there is something in my mum's uterus...
We don't know what is it
but that won't be a good thing
as there is something which is not supposed to be there
and it is impossible to be a baby in there.
My lovely God
We are not required for any wealth
we just want to live together happily
we have nothing
we don't have any wealth
don't even have a big house or car
but why You still want to make our live into mess?
I want nothing now but my mum's can live healthy and happily
I would rather reduce my life just for this
Even You want my life at the next second
I wouldn't say anything.
The report will come out soon
hope it is a good news for us.
I love you, mum...love you very much.

15 comment:

thomas said...

ur mum ll be alright...buddha bless....:)

桀森 said...

放心吧~
應該要慶幸的~有及時發現到~
我去年才經歷過而已~
有甚麼需要儘管開口 ^^
而且這一次參與飢餓30的籌備
可以試著把功德迴向給媽媽身體健康 ^^

安哥爵 said...

别担心.吉人天相.你真是个好人.

Louis said...

It will be fine
nothing gonna be worse
keep your belief

嘿嘿 said...

早发现早医治,该没问题的啦!

LiJi Ng said...

Benign or malignant?

huibee said...

但願一切會好好地!!
be strong!!

Anonymous said...

she'll be alright
stay strong
will pray for her,god bless

Anonymous said...

she'll be alright
stay strong
will pray for her,god bless

颗粒蚁 Chloe said...

三年前我媽媽也是一樣
我也是最後一個知道
之後陪她去醫院的那種感覺
直到現在我都沒有辦法忘記

身為人子的你一定要堅強
才可以支撐起整個家
家人必須互相鼓勵才能一起渡過這一關
加油
有需要的就說出來
支持你哦

Chi Leong said...

会没事的,加油!

四月 said...

pray......

fufu said...

walao... 禍不單行
但是我相信雨後一定會天晴的...

翔羚 said...

好久没来了~
最近怎么啦?
你妈妈的情况还可以么?
报告结果是什么?

发白日梦^^ said...

你妈妈会没事的!!!只要相信!!!
through the rain!!